7 természetes antibiotikum

Az antibiotikumok a leggyakrabban felírt gyógyszerek manapság. Ha azonban úgy dönt, hogy kisebb betegségeket nem gyógyszerrel kíván kezelni, a természet számos megoldást kínál számukra, melyek akár minden konyhában megtalálhatóak. Íme néhány antibiotikum, melyeket évezredek óta használtak elődeink.

  1. Fokhagyma

    A fokhagymát már 5000 éve rágcsálják az emberek. Gyógyhatását többnyire a gerezdekben lévő kéntartalmú vegyületek okozzák. A fokhagyma jellegzetes szagát az alliin nevű kéntartalmú vegyület okozza, ami levegővel érintkezve allicinná alakul. Ez az allicin a legfontosabb a különböző gyógyhatások szempontjából.  Segít bakteriális és gombás fertőzések leküzdésében is, így az immunrendszert is erősíti. Fontos! Ha fokhagyma kapszulát vásárolt, mindig nézze meg a címkén az allicin tartalmat!

  1. Joghurt, aludttej (nem hőkezelt)

    A joghurtban és aludttejben található baktériumok támogatják az immunrendszert, antibakteriális hatással rendelkeznek. Ezek a jó baktériumok kedvezőtlen környezetet teremtenek a különféle kórokozók, illetve a gombák számára.

  1. Fahéj és méz

    A méz és a fahéj minden háztartásban megtalálható. A természetgyógyászatban már régóta használják a fahéjat és a mézet. Együtt fogyasztva még hatékonyabban erősíti az immunrendszert, és véd a vírusoktól, baktériumoktól.

  1. Oregánó olaj

    Az oregánó (magyarul szurokfű) olaj a természet egy kiváló antibiotikuma. Hatékonyan elpusztítja a kórokozó baktériumokat. Minden házipatikában ott a helye.

  1. Echinacea (Bíbor Kasvirág)

    Az Észak-Amerikában honos növényt hosszú időn keresztül használták, ám a kasvirág a modern antibiotikumok felfedezésével a háttérbe szorult. Népszerűsége azonban napjainkban visszatért, mivel biztonságos immunerősítő szer. Az echinacea, más néven bíbor kasvirág természetes fertőzésgátló és antibiotikum, véd a baktériumok, vírusok, gombák és egyéb kórokozó mikróbák ellen.

  1. Friss zöldségek és gyümölcsök

    A friss gyümölcsök és zöldségek antibiotikus hatásait részben a C-vitamin tartalmuknak köszönhetik. A C-vitaminról tudjuk, hogy támogatja az immunrendszert, és segít védelmet nyújtani a betegséget okozó kórokozókkal szemben. C-vitamin források a keresztes virágú zöldségek (brokkoli, karfiol, káposzta) , leveles zöldségek (kelkáposzta, spenót) , bogyós gyümölcsök és a citrusfélék. Ha ezekből nem fogyaszt napi rendszerességgel többször is, akkor pótolja étrend-kiegészítő formában.

  1. Olajfa levél

    Az olajlevél napjaink közkedvelt igen erős, természetes antibiotikuma és antioxidánsa. A káros baktériumok elpusztítását az immunrendszer erősítésével és az oxidatív stressz csökkentésével éri el.

Antibitikum