Másnaposság elleni tippjeink segíthetnek a macskajaj ellen!

Amennyiben az év utolsó estéjén egy szilveszteri parti keretében ünnepled meg az év elmúlását és egy biztatóbb év kezdetét, érdemes néhány óvintézkedést megtenned, hogy ne erős fejfájással vagy másnapossággal kezdd az újévet.  Mit tehetsz másnaposság ellen?

A legbiztosabb módja természetesen az a fenti probléma elkerülésének az, ha eldöntöd, hogy Te leszel a sofőr, aki a kapatos barátait hazaszállítja és egyáltalán nem iszik alkoholt. Az alkohol erős toxin. Megterheli a májat éppen úgy, mint az idegrendszert és az emésztőrendszert, beleértve a felső-húgyúti szerveket.

 Ha mégis iszol, ne feledd:

  1.  A mértékletesség a legjobb módja a másnaposság elkerülésének.
  2.  Ne csak igyál, egyél is, főleg ha egy pohárkánál többet tervezel meginni.
  3.  Kerüld a kiszáradást azzal, hogy bőven iszol vizet is az alkoholtartalmú italok mellett.
  4.  Vegyél be 2-3 darab b-komplex tablettát és 2-3 darab extra adag b1-vitamin tablettát, mert az alkohol hatására ezek ürülnek ki leggyorsabban a szervezetből.
  5.  Pótold a káliumveszteséget! Az alkohol rengeteg káliumot ürít ki a szervezetből. A tompa fejfájás lehet a káliumhiány egyik jele is. A dió, a mandula, a banán vagy a brokkoli remek kálium források.
  6.  Ha alkoholt fogyasztasz, válassz “tiszta” italokat. A pancsolt égetett szeszek, és ízesített alkoholok több szennyező anyagot tartalmaznak, mint például a vodka, ami semmi más, mint alkohol és víz.
  7.  Kutyaharapást szőrével? Sokan úgy gondolják, hogy a másnaposság ellen a legjobb “gyógyszer”, ha másnap, felkelés után iszunk pár kupica töményet. Amellett, hogy haszontalan, még veszélyes is, mivel adunk egy újabb terhelést a szervezetnek, ami éppen azért küzd, hogy kiheverje a sokkot. Ne tedd!

Jó mulatást és a következő évre kicsattanó egészséget kívánunk!