Ön színesen táplálkozik?

Nap, mint nap találkozunk mindenféle színű zöldséggel és gyümölccsel az áruházak polcain vagy a piacon, azt viszont csak kevesen tudják, hogy mekkora jelentőséggel bírnak ezek a színek táplálkozásunkban. A legjobb, ha mindenből eszünk egy keveset! Ön mennyire színesen táplálkozik?  Nézzük meg kicsit részletesebben miért is fontost ez!

Zöld szín:

A növények zöld színét a klorofill adja. Ezek a zöldségek és gyümölcsök májvédő hatásúak. Védik a szemünket, ugyanis luteint tartalmaznak. Fontos megemlíteni még, hogy segítenek megelőzni a rákos megbetegedéseket.

Ilyenek például: avokádó, zöld alma, kiwi, zeller, uborka, fejes káposzta, cukorborsó, spenót…stb.

Sárga szín:

A sárga színt adó vegyületek antioxidáns hatásúak. A sejtek regenerálódásában játszanak szerepet, védik a szemet és segítik megelőzni a szürke hályog kialakulását.

Ilyenek például: banán, citrom, sárga paprika, ananász…stb.

Fehér/Barnás szín:

Magas kálium és magnézium tartalmuk miatt segítenek a koleszterinszint csökkentésében, és védelmet nyújt a szív-és érrendszeri betegségek ellen.

Ilyen például: karfiol, gyömbér, fokhagyma, karalábé, gomba

Piros szín:

Likopin és antocián nevű anyagokat tartalmaznak, melyek húgyvezetékünk megfelelő működésében segítenek, illetve serkentik a memóriánkat is. Segít a vastagbél és prosztatarák megelőzésében. A legmagasabb likopin-tartalma a paradicsomnak van.

Ilyen például: tőzegáfonya, eper, cseresznye, meggy, paradicsom…stb.

Lila szín:

Ezek a növények serkentik az agy működését, stabilizálják a vércukorszintet, jó hatással vannak az erekre. Magas antioxidáns tartalmuk lassítja az öregedést.

Ilyen például: lila áfonya, cékla, vöröskáposzta, szilva, füge…stb.

Narancssárga szín:

A magas C-vitamin tartalom mellett sok karotint és béta-karotint tartalmaznak. Erősítik az immunrendszert, védik a szemet, óvja a bőr sejtjeit, ezáltal lassítja az öregedési folyamatot.

Ilyen például: narancs, sárgabarack, sárgadinnye, sütőtök, sárgarépa, mangó…stb.

Tehát ha Ön színesen táplálkozik, azzal nagyon sokat tesz az egészséges megőrzéséért.

A legjobb, ha amikor a piacon jár, legalább 6-7 féle zöldséget és ugyanennyi gyümölcsöt is tesz a kosarába. Amennyiben nincs lehetősége naponta többféle színes növényhez hozzájutni, pótolja koncentrált gyümölcs vagy zöldség kivonatokkal. Ezek mindig kéznél vannak, és egyszerűen pótolhatja az értékes tápanyagokat.

Keresse termékeinket kedvenc vitamin üzletében, bioboltjában vagy patikájában!

Vitaking partnerek térkép