Omega-3 zsírsavak - jobban alszunk, ha halat eszünk? - vitaking.hu

Az omega-3 zsírsavak mindig is jelen voltak az emberiség táplálkozásában, de csak az utóbbi évtizedekben ismerték fel, hogy milyen fontos szerepük van a szervezet megfelelő működésének megőrzésében. A  halolajban található Omega-3 (és a benne lévő EPA és DHA)  hozzájárul a szív megfelelő működésé­hez, a DHA hozzájárul a normál agymű­ködés  és normál látás fenntartásához.

Jobban megy a tanulás

Az Oxford Egyetem kutatói 352 db 7-9 év közötti gyereket kísértek figyelemmel, akik mind olvasási nehézséggel és alvászavarral küzdöttek. A szakemberek 5 napon át figyelték a gyerekeket, akiknek egy része algát fogyasztott, míg a másik része nem. Az eredmények azt mutatták, hogy az előbbiek átlagosan 58 perccel többet aludtak és ritkábban riadtak fel éjszaka, mint az utóbbiak.

Javul az alvás minősége

A Journal of Sleep Research című lapban közzétett tanulmány során a szakemberek arra az eredményre jutottak, hogy akinek a vérében magasabb a DHA-szint, ami az Omega-3-ban megtalálható, azok jelentősen jobban alszanak és ritkábban szakad félbe az álmuk. Nagyon érdekes még az is, hogy a rossz alvó gyerekeknél viselkedési és tanulási problémákat is megállapítottak.

A DHA teszi ki az emberi agy kb. 30%-át. Ez a zsírsav alapvető szerepet játszik az agyban levő idegsejtek közti kommunikációs folyamatokban. Az intelligencia és az értelmi képességek pedig ezen a kommunikáción alapulnak.

Az omega-3 zsírsavak fogyasztása mindenkinek fontos, főleg a gyerekeknél 14 éves korig, amikor a fejlődés a legnagyobb ütemben halad.

A Vitaking termékeket keresse kedvenc vitamin üzletében, bioboltjában vagy patikájában!

Vitaking partnerek térkép