A híres “Leégett az irodám” teszt
Brian Tracytől hallottam egyszer egy remek kis anekdotát, ami tökéletes metaforája a mai gazdasági környezetnek. Szóval képzeld el, hogy az irodád egy nap leég. Szinte porrá ég minden, és oda lesz a vagyonod jó része…
Ezután muszáj spórolni, úgyhogy meg kell hoznod pár nehéz döntést.
Kiegészítettem a listát pár marketing kérdéssel, azokat is érdemes megválaszolnod.
- Melyik termékeket kezdenéd el azonnal forgalmazni? Mi hoz bevételt?
- Mely termékeket “dobnád” ki a portfólióból, ami kevés profitot hoz, vagy sok energiát emészt fel?
- Mely vevőidet tartanád meg, akik nyereséget hoznak majd? Akik nem az idődet és energiád rabolják?
- Mely ágazatokat tartanád meg?
- Melyik kollégáid viszed át a kisebb épületbe, és kik azok, akik nélkül ugyanúgy haladna tovább a cég?
- Melyek azok a reklámeszközök, amik érdeklődőket vagy hírnevet hoztak?
- És melyek azok,amelyek a saját szórakoztatásodra fizetted? Például újsághirdetés, de azt sem tudod valójában, hogy olvassák-e a vevőid,de Neked jó volt látni a márkád.
- Melyek azok a témák, amelyek valóban érdeklik a közönséged, és melyek azok, amelyek ugyan a cégedről szólnak, de a kutyát sem érdekelték?
- Melyek azok az alvállalkozók, munkatársak, akik hozzátettek a marketingedhez, és melyek azok, akik önállótlanul csak az idődet rabolták?
Szerencsére ez a teszt csak játék a képzeletünkkel
Azonban felhívja a figyelmünket arra, hogy minden helyzetre legyen egy vészforgatókönyvünk. Szükséged van egy döntési sablonra, hogy a vevőszerzésed profitot termeljen. Légy őszinte magadhoz, légy őszinte a cégedhez, és akkor a marketinged erősebb lesz, mint bármikor.
Jagodics Rita
forrás: kereskedelmimarketing.hu