Ásványi-anyag hiány szinte mindenkinél! Hogy alakul ki? - Vitaking

Látszólag mindenkinek hiánya van valamelyik ásványi-anyagból, legtöbbször a cinkből és a magnéziumból, de gyakran más fontos makro- vagy mikroelemből. Ennek legfőbb oka, hogy a ételeink ásványi-anyag tartalma jelentősen lecsökkent a gazdálkodási és a kereskedelmi módszerek megváltozása miatt. Amikor az élelmiszeripar a gabonákat feldolgozza, az ásványi-anyag tartalmuk több mint 90 százalékát eltávolítja. A maradék liszt gyakorlatilag nem felel meg emberi tápláléknak, mert mesterségesen hiányt okozunk vele. Emiatt aztán „dúsítjuk” őket mesterséges vitaminokkal hogy valamennyire megfeleljenek annak a kitételnek, hogy ne azonnal okozzanak betegséget, csak hosszabb távon és a marketingeseink dolga is könnyebb legyen, amikor a haszontalan ételeiket olyan jól hangzó jelzőkkel illethetik, mint „megemelt B-vitamin tartalommal…”.

Mit vásárolunk a boltokban?

Egy mai élelmiszerbolt 90%-ban vagy még nagyobb arányban ilyen feldolgozott élelmiszereket kínál. Ezeket fogyasztva anélkül, hogy kiegészítené superfoodokkal az átlag fogyasztó nem jut hozzá olyan fontos ásványi-anyagokhoz, mint a cink, a kalcium, vagy a magnézium, nem is beszélve a nyomelemekről.

Még rosszabb a helyzet azoknál, akik a divatos low-carb diétákat űzve elsavasítják a testüket. Ezzel egyrészt megemelik annak kalcium és magnézium igényét, másrészt ezzel egyidőben szinte teljesen kivonják ezeket a táplálkozásukból. Bár technikailag ők a fokozott tejtermékfogyasztásukkal megnövelik a kalcium bevitelüket, de ez egyrészt nem arányos a savasodás miatt megnövekedett igényekkel, másrészt hiányzik a kalcium beépüléséhez szükséges magnézium és D-vitamin.

Az eredmény: elgyengülő csontok és izomzat.

Ezekben az emberekben az egyetlen közös, hogy igen komoly ásványi-anyag kiegyensúlyozásra lenne szükségük. Több cink, több magnézium és jóval több nyomelem valamint egy olyan kálium és kalcium forrás, ami nem igényel több kalciumot az emésztés során, mint amennyit tartalmaz.  Ez az, amire szükségük lenne, nem kevesebb. Ez sajnos az egész társadalom szintjén jelenlévő probléma. Alig találni olyan embert, akit ne érintene az ásványi-anyag hiánya.

A Chlorella és a Spirulina segítéségével azonban ez a probléma megszüntethető, mivel ez a két superfood bőségesen tartalmaz ásványi-anyagokat. Egy gramm Chlorella messze több kálciumot tartalmaz, mint ugyanennyi tej. Olyan sokszor hallottuk a reklámot, hogy „a tej kell az erős csontokhoz”, ám meglepődnénk, ha látnánk, hogy a Chlorella kalcium és magnézium tartalma mennyivel jobb a csontoknak.

Az algák igen bőségesen ellátnának bennünket minden szükséges ásványi-anyaggal, csak sajnos nem fogyasztjuk őket bőséges mennyiségben.

A klorofillban gazdag növények, mint az algák, nagyon jó forrásai a magnéziumnak.  A magnézium és más egyéb összetevők miatt a bennük lévő kalcium egy nagyon jól hasznosuló forma, ezért azt állíthatjuk, hogy minden mikroalga kitűnő kalciumforrás is egyben.

forrás: naturhirek