Allergia elleni harc

A pollenszezon sokaknak megkeseríti az életét. Amennyiben Ön is tapasztalja magán az allergia tüneteit olvassa el milyen tápanyagok segíthetnek a tünetek kezelésében. Fogyasszon bőségesen ezekből az ételekből, és szabaduljon meg az allergiától! Nézzük mik segítenek az allergia elleni küzdelemben!

Citrusfélék

Számos tanulmány alátámasztja a C-vitamin hatékonyságát az allergia elleni harcban. A C-vitamin legjobb forrásai a citrusfélék, többek között a narancs, citrom és a grapefruit.

Vörös szőlő

Az antioxidánsokban gazdag ételek fogyasztása segíti a testben előforduló gyulladások csökkentését. Az antioxidánsok hozzájárulnak a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez. Ezen felül a vörös szőlőknek a héja nagyon gazdag rezveratrolban (növényi vegyület, főleg a gyümölcsök héjában fordul elő), ami nagyon hatékony gyulladáscsökkentő.

Brokkoli

A brokkoli jól ismert a táplálkozás-tudományban előnyös élettani tulajdonsága miatt. Megtalálható benne számtalan vitamin és létfontosságú ásványi anyag. Remek C-vitamin forrás, így sokat segíthet az allergia elleni harcban.

Leveles zöldségek

A leveles zöldségekben (pl. káposztafélék) található karotinok segítenek csökkenteni az allergia tüneteit. Ezen kívül a szervezetben antioxidáns hatásuk is van. A béta karotin (az A-vitamin provitaminja) zsírban oldódik, célszerű olyan étellel együtt fogyasztani, ami tartalmaz némi zsiradékot is. Ezen kívül a leveles zöldségek remek folsav források. A folsav pedig igen hatékony kiegészítés az allergia elleni küzdelemben.

Dió

A dió magnéziumban és-E vitaminban gazdag. A magnézium jó hatással van az allergiához társuló légúti kellemetlenségekre. Az E-vitamin ezzel párhuzamosan segít az immunrendszer megerősítésében.

Alma

Egy tanulmány szerint, azoknál az embereknél, akik rendszeresen fogyasztanak almát, kisebb valószínűséggel alakul ki allergia. Az alma tartalmaz egy quercetin nevű anyagot (a quercetin egy flavonoid féle), ami hatékony gyulladáscsökkentő tulajdonsággal rendelkezik. Az alma héja szintén gazdag antioxidáns forrás, tehát segít sejtek oxidatív stresszel szembeni védelmében.

Hal

A tengeri hal remek omega-3 forrás. Az omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentő hatásukról ismertek és erősítik az immunrendszert, hogy a test hatékonyabban működjön. Ezen kívül csökkentik az allergia kialakulásának esélyét is, tehát nem csak a kezelésben, hanem a megelőzésben is segítenek.

Hagyma és fokhagyma

A hagyma és a fokhagyma szintén gazdag quercetinben, mely antihisztamiként működik, és mind a megelőzésben, mind a kezelésben is hatékony segítséget nyújthat.

Ha Ön allergiával küzd, győződjön meg arról, hogy a mindennapi étrendje bőségesen tartalmazza a fenti élelmiszereket, vitaminokat és tápanyagokat!

Amennyiben valamelyik tápanyagot nem tudja pótolni a napi étkezések során, szerezze be étrend-kiegészítő formájában kedvenc vitamin üzletében.

Forrás: Naturalnews.com